2016/04/18

Kiskert a balkonon

Legutóbbi bejegyzésemben már olvashattátok, hogy a tavasz beköszöntével megkezdtem a terasz teljes megújítását. Nos, büszkén jelentem, hogy ez nemcsak dekorációs szempontból fog újdonságot jelenteni, hanem funkciót tekintve is teljesen újszerű szerephez jut ez a hely, hiszen a teraszom lesz a veteményesem is. :-) 
A korábbi években is mindig virágos terasz vett körül, tele muskátlival, leanderrel, levendulával, idén azonban valami másra is készülök. Komplett zöldséges és fűszeres mini veteményt álmodtam meg, mely tökéletesen kiszolgálja majd a nyári esték vacsoráit és kinti sütés-főzéseit. 
Az első lépések már meg is történtek, ahogyan korábban már olvashattátok, a virágok nagyrészt a helyükre kerültek, új muskátlikat ültettem, kiraktam a leandereket és leporoltam a bútorokat. 
Ez tulajdonképpen csak a bemelegítés volt, hiszen most jön a java; ki kell találnom az új funkció minden részletét. Persze nem ér teljesen váratlanul a feladat, hiszen gyerekkorom óta közel áll hozzám a mezőgazdaság és békés megyei származásom miatt mindig rengeteg időt töltöttem a konyhakertben, így azt hiszem minden nagyképűség nélkül állíthatom, hogy értek a növények "nyelvén". :-)
Ami viszont most újdonságot jelent, hogy nem szabadföldben, hanem cserepekben, balkonládákban kell ugyanezt a tudást felmutatni és őszintén szólva arra számítok, hogy picit nehezebb lesz a dolog, mert a terasz egyrészt nyugati fekvésű, tehát nyáron a folyamatosan tűző napocskával kell számolni, másrészt az elmúlt években is nagyon forró nyarak voltak, néha Afrikát is megszégyenítő hőmérsékletekkel. A másik dolog, hogy szerintem a kisebb edényekben növekvő zöldségek kevésbé lesznek ellenállóak a különböző betegségeknek, szóval ezt is be kell kalkulálnom.
Ez hát a kihívás! Számomra a fenntarthatóság is fontos szempont, ezért igyekszem olyan növényeket felsorakoztatni majd,  melyekkel Ti is könnyedén próbálkozhattok a saját otthonotokban. 
Nézzük csak, hol is tartok most:


A kis virágládában újhagyma virít, amit szerintem már jövő héten "szüretelhetek". Eddig semmi gond nem volt vele, csak ledugtam a hagymácskákat a virágföldbe és öntöztem, ilyen egyszerű!


A kis bazsalikom magoncok is szépen növekednek. Terveim szerint később majd paradicsommal kerülnek összeültetésre.

Ebben a kis cserépben napraforgók nevelkednek, melyek magvait munkatársaimtól kaptam ajándékba. :-) Hamarosan szétültetem őket és reménykedek, hogy júliusra gyönyörű virággal örvendeztetnek meg!

Kövessétek folyamatosan az eseményeket az Instagram oldalamon is, ahol néhány képet már sokkal hamarabb is szoktam közölni, mint ide kikerülnének a blogba. 

Tartsatok velem ebben a kertészkedős kalandban! ;-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése